Mercedes-Benz A45 AMG – Nebudemenic dlouho zdržovat a opřeme se rovnou do prvního z adeptů. Z Německa nám poslali vůz, pod jehož kapotou je dvoulitrový čtyřválec podpořený dvojicí turbodmychadel produkující neskutečných 265kW, které posílá přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna 4 kola. Od klasického „áčka“ se liší na první pohled agresivnějším vzhledem, velikým zadním křídlem a obrovskými (většinou devatenáctipalcovými) disky. Z 0 na 100 km/h se tento agresor dostane za pouhé 4,6 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Úžasný stroj, že? Bohužel euforii z toho všeho trochu tlumí jeho cena, která činí astronomických 1,6 milionu korun, což je na hatchback přeci jen trochu moc.
auto type-r
 
Hyundai i30 N
Zčeských Nošovic k nám přijíždí druhý ze zástupců, konkrétně zástupce korejské automobilky Hyundai s verzí i30 a rovnou samozřejmě tou nejsilnější označenou Performance.
Už na „první dobrou“ vidíme, že se od obyčejné „třicítky“ liší snad vším, ať už jsou to 19“ kola, zadní spoiler, velké výfuky nebo mohutná přední maska chladiče. Pod kapotou má verze performance čtyřválec s turbem o výkonu 202kW (slabší verze má 184kW, to ale není Performance), manuální převodovku, náhon na přední kola, mezi kterými pracuje mechanický samosvorný diferenciál. Z nuly na stovku to tenhle „hulvát“ zvládne za 6,2s a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Oproti Mercedesu o něco slabší kafe, ale za Hyundai po Vás budou chtít něco okolo 750 tisíc korun.
 kola z lehkých slitin
Honda Civic Type-R – Jako třetí a poslední v pořadí se k nám dostal japonský samuraj z produkce Hondy. Jejich Type-R nás oslňuje také turbodmychadlem přeplňovaným dvoulitrem, oproti Korejci se ale zde výkon vyšplhal na 235kW. Tuto armádu koní posíláte přes manuál na přední kola. Z klidu na rovnou stovku se dostane za 5,7s a maximální rychlost jde až k 272 km/h. Cenovka verze Type-R se pohybuje lehce pod milionem korun.
 
Všichni adepti byli představeni v tom nejlepším světle, ve kterém to umí. Tak který by to byl, kdybyste se měli pro jednoho z nich rozhodnout? Bláznivý Mercedes, rozumný Hyundai nebo zlatá střední cesta ve stylu Hondy?