Pokud využíváte sociální sítě jako například Facebook, jste určitě zároveň také členem různých skupin. Jedná se například o skupiny pracovní. Pokud pracujete například v sociálních službách, jste členem skupiny, která informuje o volných místech v této oblasti, pokud například milujete literaturu, jste členem zájmové literární skupiny. Milovníci zvířat mají své chovatelské skupiny. Mnoho lidí je členem různýc prodejních skupin. Prodejní skupiny nabízí všechno. Najdeme skupiny, které prodávají kojenecké oblečení, i skupiny, které nabízejí prodej automobilů. Najdeme například tak skupiny milovníků humoru, školní skupiny. I poměrně pasivní uživatel facebooku je členem minimálně deseti skupin.
Když máte specifické zájmy
Členstvím ve skupinách získává užitečné informace a zároveň prostor se více sblížit s jednotlivými uživateli. Samozřejmě záleží na tom, co je obsahem skupiny. Zda například prodej nebo inzerce, nebo naopak sdílení společného zájmu.
Možná máte specifického koníčka a máte pocit, že na světě snad neexistuje nikdo, s kým by bylo možné sdílet společné zájmy a případně se podělit o informace. Ale každý člověk má na světě zpřízněné duše, i když je možná zatím nenašel. Zkuste si vytvořit svou vlastní skupinu a nechejte sdílet. Název by měl určitě klíčová slova, díky kterým by si k Vaší skupině našli cestu zájemci. Mnozí tvůrci skupin totiž dávají svým skupinám vtipné či sofistikované názvy, ale jsou pak de facto k nenalezení. Začněte také aktivně do skupiny přispívat, abyste získal pozornost. Pište často příspěvky ne nepodobné blogům a oživujte je množstvím fotografií. Určitě získáte dříve či později někoho, kdo bude mít zájem se k Vám přidat a pomoci Vám ve zviditelnění, případně získáte kontakt na nějakou jinou klíčovou skupinu. Rozhodně se neobávejte toho využívat sociální sítě ke svému užitku.