Pokud se poohlížíte o možnostech, kterými nahradit klasický cukr, nabízí se toho skutečně mnoho. Ti nejméně znalí využijí med, ti více znalí se podívají po jiných alternativách, které s cukrem nemají nic společného. Možná patříte do druhé skupiny, která nedávno objevila kouzlo sirupu z agáve. Ačkoliv se může tato hustá tekutina zdát jako dokonalá, opak je pravdou. Všemožná tvrzení o tom, jak jde o blahodárné sladidlo s mnohem lepšími kalorickými hodnotami než klasický cukr, byste měli hodit rychle za hlavu, a to z důvodu zcela prostého – vysoký obsah fruktózy. Právě tato složka se podílí na všemožných onemocnění, které jsou pro současnou dobu klasická, a tak je lepší dát od této zdánlivě zdravé alternativy cukru ruce pryč.rostlina agáve

Je na tom agáve skutečně tak špatně?

Možná byste mohli namítat, že v minulosti s tímto sladidlem neměli indiáni problém. Vesele si sladili své pokrmy, přičemž byli stále krásně hubení a hbití. Ano, jenže tato doba byla před více než sto a více lety, kdy neexistovaly žádné moderní technologie, ani spalovací motor. To znamená, že indiáni museli všechno udělat rukama, z čehož logicky plyne, že se museli neustále hýbat. Současný životní styl lidí jde však zcela proti tomuto klasickému způsobu, jak kdysi lidé žili, a proto nelze považovat tohle srovnání indiáni a současných lidí konzumujících agávový sirup za jakkoli porovnatelný.sladký pokrm s agáve
Z tohoto plyne, že vysoký obsah fruktózy není vhodný pro současný životní styl. Právě proto je třeba podívat se na jiná sladidla, která tento vysoký obsah nemají. Na druhou stranu, dáte-li si tohle sladidlo jenom v malém množství, navíc jednou za čas, nemůžete očekávat, že by se na vás vysoký obsah fruktózy nějak projevil. I tak si však dávejte pozor, a dávejte přednost alternativám, jako jsou tyto:

  • Xylitol
  • Sukralóza
  • Žádné sladění